eBook

Formare manager preparati e coinvolgenti

Nonprofit page hero

Secondo uno studio di Udemy del 2018, quasi la metà dei dipendenti intervistati ha dichiarato di aver lasciato il lavoro a causa di un pessimo manager, mentre quasi due terzi ritenevano che il loro manager non avesse un'adeguata formazione manageriale.

In altre parole, i dipendenti non lasciano il posto di lavoro, bensì i loro superiori. Questa è una brutta notizia per le aziende che pianificano nell'ottica dell'innovazione, della successione e della longevità sul mercato. Il capitale umano è la risorsa più preziosa di un'organizzazione e il turnover dei dipendenti è oneroso in termini non solo di costi di ricerca, riassunzione e formazione, ma anche di produttività persa.

Ma essere un capo in gamba, o addirittura ottimo, non è semplice.

Related Resources

Want to keep learning? Explore our products, customer stories, and the latest industry insights.

Investing in mental health: How to support your employees' wellbeing

Blog Post

Investing in mental health: How to support your employees' wellbeing

May is Mental Health Awareness Month, and according to the World Health Organization (WHO), depression and anxiety disorders — beyond the personal impact they have on individuals — cost the global economy $1 trillion each year in lost productivity. With ongoing challenges and uncertainty in the world, it's critical to recognize the impact that mental health has on our lives and our work, as well as the role of workplace culture in supporting employees' well-being.

Schedule a personalized 1:1

Talk to a Cornerstone expert about how we can help with your organization’s unique people management needs.

© Cornerstone 2024
Legal