DisasterReady: 10 jaar wereldwijde training in humanitaire hulpverlening

13 novembre 2023

DisasterReady heeft in tien jaar tijd ruim één miljoen mensen geholpen met gratis leercontent om de hulpverlening bij rampen te bevorderen

SANTA MONICA, Californië – 13 november 2023 – DisasterReady, een platform voor online leren beheerd door de Cornerstone OnDemand Foundation, empowert professionals in humanitaire hulpverlening en ontwikkelingshulp over de hele wereld al tien jaar met gratis, hoge kwaliteit online leercontent op het gebied van paraatheid, respons en herstel bij rampen.

Door gebruik te maken van Cornerstone's eigen leermanagementsysteem heeft DisasterReady de toegang tot onderwijs voor iedereen verbeterd en is het uitgegroeid tot één van de grootste en meest vertrouwde platforms voor professionele ontwikkeling voor humanitair en ontwikkelingswerk. Met gemiddeld 1.000 aanmeldingen per dag heeft DisasterReady al meer dan één miljoen hulpverleners uit 195 landen geholpen. Zij verlenen hulp bij alle soorten rampen, onder meer de oorlog tussen Israël en Hamas en de huidige crisis in Oekraïne, maar ook de aardbevingen in Afghanistan, overstromingen in Libië en natuurbranden in Hawaï.

“Na tien jaar is het nog steeds essentieel dat hulpverleners paraat staan gezien het toenemende aantal geopolitieke conflicten en natuurrampen in de wereld. In 2022 registreerde de Emergency Event Database 387 natuurlijke gevaren en natuurrampen, wat benadrukt hoe belangrijk dit werk nu en in de toekomst is,” aldus Tina Bolding, directeur bij DisasterReady.org. “Deze mijlpaal is het bewijs van onze niet-aflatende inzet om de vaardigheden van humanitaire professionals te ontwikkelen in de voorbereiding op het essentiële werk dat ze doen.”

DisasterReady heeft een uitgebreide database met meer dan 1.500 online leermiddelen in negen talen. Het platform biedt gratis certificeringen en cursussen aan in een groot aantal onderwerpen, waaronder essentiële humanitaire hulpverlening, persoonlijke veiligheid, projectmanagement, gezondheidszorg in noodsituaties, psychologische eerstehulp en bescherming van kinderen.

"Onze samenwerking met DisasterReady heeft ons een stevige basis voor training in rampenbeheersing gegeven. Dit had ons maanden of misschien wel jaren gekost als we dat zelf hadden moeten ontwikkelen. DisasterReady heeft ervoor gezorgd dat ons team flexibel kan zijn en voorbereid is op alles, zodat we sneller kunnen reageren en humanitaire hulp kunnen bieden,” zei Mike Liontiris, medisch directeur bij CADUS, een non-profitorganisatie uit Duitsland die medische en technische hulp biedt bij humanitaire noodsituaties.

De Cornerstone OnDemand Foundation is in 2010 opgericht en transformeert de manier waarop mensen andere mensen helpen. Met de technologie van Cornerstone, toonaangevend in leer- en talent experience-oplossingen, ondersteunt de Foundation non-profitorganisaties over de hele wereld om hun medewerkers, vrijwilligers en de mensen die zij helpen, meer te bieden op het gebied van ontwikkeling, betrokkenheid en empowerment. Daarnaast biedt de Foundation meer mensen toegang tot mogelijkheden voor professionele ontwikkeling met hun gratis online leerprogramma's — www.disasterready.org en www.nonprofitready.org. Meer informatie vindt u op www.cornerstoneondemand.org.

Meer informatie

• Voor meer informatie over de Cornerstone OnDemand Foundation gaat u naar: www.cornerstoneondemand.org
  • Wilt u meer informatie over DisasterReady.org? Ga naar www.disasterready.org

Over Cornerstone

Cornerstone stoomt personeel klaar voor de toekomst met zijn toonaangevende AI-gestuurde talent exprience platform, ontworpen om technologie, data en content bij elkaar te brengen en een inspirerende werkomgeving van groei, wendbaarheid en succes op grote schaal te creëren. Cornerstone helpt organisaties hun leer- en ontwikkelingservaring te moderniseren, overal de meest relevante content te leveren, talent- en loopbaanmobiliteit te versnellen en vaardigheden tot de universele taal van groei en succes in hun bedrijf te maken. Cornerstone heeft meer dan 7.000 klanten en 125 miljoen gebruikers, en is beschikbaar in 180 landen en 50 talen.

Media contactpersoon

Carolyn Harding, Cornerstone