Whitepaper
Osservatorio HR Innovation Practice:
I cambiamenti nel mercato del lavoro: il fenomeno del Talent Shortage
Oggi, una delle principali sfide che le organizzazioni stanno affrontando è la difficoltà a trovare persone con le competenze adatte al profilo ricercato. È l’effetto del cosiddetto Skill o Talent Shortage, ovvero la carenza di personale in possesso di specifiche qualifiche e conoscenze. In Italia il fenomeno è diffuso: ben il 94% delle organizzazioni ha difficoltà ad attrarre nuovi candidati. In questo contesto il tema delle competenze diventa chiave.
La valorizzazione del patrimonio di conoscenze e abilità già presenti all’interno delle organizzazioni, per comprendere quali sono i reali gap da colmare e come far crescere le persone per ricoprire le posizioni vacanti, è il primo passo per vincere questa sfida.
Il report dell’ Osservatorio HR Innovation Practice analizza la diffusione e le cause del fenomeno del Talent Shortage in Italia delineando le azioni che le organizzazioni possono implementare per essere più attrattive e sviluppare maggiori competenze al proprio interno.
Related Resources
Want to keep learning? Explore our products, customer stories, and the latest industry insights.
Research
ROI Case Study: Bristlecone and Cornerstone
After identifying career growth and upskilling as key areas of focus, Bristlecone partnered with Cornerstone to serve as a foundation for its Meta-Competency framework. Progress came quickly – and the proof was dramatic.
Customer Story
How Mahindra Group reimagined learning
The Mahindra Group is one of the largest and most respected multinational federations of companies in the world. With a legacy spanning over 70 years, the group has grown to include over 260,000 employees spread across more than 100 countries.
Blog Post
The future of work is now: Q&A with talent management expert Dr. Edie Goldberg
Cornerstone recently hosted a webinar with nationally recognized talent management expert Edie Goldberg, Ph.D., to discuss the secrets to developing an organizational culture that creatively conquers the future of work by nurturing talent from within. Subsequently, Dr. Goldberg shared even more internal talent mobility knowledge in a series of follow-up questions and answers.