eBook
Formare manager preparati e coinvolgenti
Secondo uno studio di Udemy del 2018, quasi la metà dei dipendenti intervistati ha dichiarato di aver lasciato il lavoro a causa di un pessimo manager, mentre quasi due terzi ritenevano che il loro manager non avesse un'adeguata formazione manageriale.
In altre parole, i dipendenti non lasciano il posto di lavoro, bensì i loro superiori. Questa è una brutta notizia per le aziende che pianificano nell'ottica dell'innovazione, della successione e della longevità sul mercato. Il capitale umano è la risorsa più preziosa di un'organizzazione e il turnover dei dipendenti è oneroso in termini non solo di costi di ricerca, riassunzione e formazione, ma anche di produttività persa.
Ma essere un capo in gamba, o addirittura ottimo, non è semplice.
Related Resources
Want to keep learning? Explore our products, customer stories, and the latest industry insights.
Blog Post
Honoring Black excellence in the workplace and beyond
The month of February is Black History Month — an annual celebration to recognize the history of African-American achievements in the USA. During this month’s observance, we commemorate Black excellence and pivotal African-American figures like Arthur Ashe, Sojourner Truth, Phillis Wheatley and Victor Glover.
Guide
How compliance is the foundation for an inclusive culture
We often think of compliance as something we have to do on the way to doing the things we would rather do – but here are five key compliance issues that link to larger initiatives that can help you create a stronger culture and a more inclusive workplace.